بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی

بزرگداشت حکيم نظامي گنجوي

ستاد بزرگداشت حکيم نظامي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي راه اندازي و شروع به کار کرد

 

به گزارش پلت زار به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اولین نشست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران برخی پلتفرم های مطرح کشورمان با هدف تعامل و همکاری های حداکثری، محمود شالویی دستیار وزیر فرهنگ و مسئول ستاد بزرگداشت حکیم نظامی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم ستاد بزرگداشت حکیم نظامی معرفی این شاعر بزرگ ایرانی به جهانیان است، گفت: جلسات ستاد بزرگداشت حکیم نظامی بهانه ای شد تا در دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین نشست این وزارتخانه با مدیران پلتفرم های مطرح کشورمان برگزار شود.

 

 شالویی در ادامه گفت: این نشست ها با هدف همکاری های مشترک در حوزه فضای مجازی ادامه خواهد یافت و معرفی حکیم نظامی به عنوان شاعری ایرانی و پارسی سرا در فضای مجازی بهانه ای برای برگزاری این نشست شد.

وی افزود: نظامی متعلق به سرزمین بزرگ قلمرو ایران است و فرهنگ کشورمان نیز از دیرباز در جهان شناخته شده است.

 

شالویی با بیان اینکه 21 اسفند ماه در تقویم کشور به نام روز بزرگداشت حکیم نظامی به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: امسال برای تاکید بیشتر بر ایرانی بودن و پارسی سرا بودن این شاعر بزرگ، به جای اختصاص یک روز، به مدت یک هفته در قالب بزرگداشتی به معرفی این شاعر بزرگ پرداخته می شود.

 

وی در عین حال تصریح کرد: به همین منظور ستاد بزرگداشت حکیم نظامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی و شروع به کار کرده و از تمامی صاحبان پلتفرم ها خواستاریم در معرفی این شاعر پارسی در بین مردم با این ستاد همکاری و همیاری داشته باشند.

 

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: معرفی شاعران و مفاخر کشورمان به جهانیان از جمله حکیم نظامی که از پیام آوران زبان پارسی است، حائز اهمیت است.

مسئول ستاد بزرگداشت حکیم نظامی با تاکید بر نقش فضای مجازی در معرفی این شاعر پارسی سرا، افزود: فضای مجازی یکی از حوزه های نوین است و بهره گیری از فرصت های آن ضروری است، بنابراین کمک و همراهی پلتفرم های کشورمان در معرفی حکیم نظامی می تواند کمک شایانی به ما بکند.

شالویی افزود: معرفی داستان ها و حکایت های حکیم نظامی از جمله لیلی و مجنون، خسرو و شیرین و ... در میان مردم بسیار با اهمیت است، زیرا این شاعر بزرگ طوری این داستان ها را با شور به نظم درآورده که معرفی وی هم از نظر ادب و زبان و هم اشاعه یک اندیشه سالم و قدسی، می تواند الگوی خوبی برای معرفی باشد.

وی ادامه داد: پلتفرم های کشورمان با توجه به پوشش مردمی و تعداد مخاطبان مردمی شان می توانند ما را در رسیدن به اهداف مان در این زمینه کمک کنند. بنابراین توجه به تولید محتوا در این زمینه بسیار مهم است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه حمایت های لازم را انجام می دهد.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مخاطبان ما در معرفی حکیم نظامی همه اقشار جامعه را در برمی گیرد و در نظر داریم با تولید محتوای مناسب، این شاعر ایرانی و پارسی زبان را به مردم کشورمان و جهانیان معرفی کنیم.

وی در پایان بر بهره گیری از همه ظرفیت ها و ایده های صاحبان پلتفرم ها در تولید محتوا برای معرفی حکیم نظامی تاکید کرد و گفت: بزرگداشت حکیم نظامی یک اقدام فرهنگی است و به دور از هر گونه فضاسازی سیاسی انجام می شود و همه تلاش ستاد بزرگداشت این شاعر در معرفی وی به عنوان شاعری ایرانی و پارسی زبان است.

 

 

۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۱:۰۲